4 hasznos tipp, hogy hogyan kezeld a testvérháborút!

2015. november 09. - bocimaci

testverharc.jpg

 

Két kisfiú édesanyjaként egyik legfőbb problémám a testvérharcok kezelése. Bár gyerekeim még elég kicsik, már jócskán volt lehetőségem megtapasztalni verekedéseket, harapásokat. Mivel nekem nem volt testvérem, ötletem sem volt, hogy hogyan lehet erre jól reagálni. Amire nagyon gyorsan rájöttem, hogy a gyerekek "NE VESZEKEDJETEK", "LEVI NE BÁNTSD A MÁTÉT", stb. zsigerből jövő fegyelmezések nem vezetnek sok jóra. Ezért kezdtem fejvesztve utánaolvasni, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Nehéz a hatalmas információ és gyereknevelési áradat közepedte kiválasztani néhány olyan elvet ami szerint megpróbálod nevelni a gyerekeidet és közben nem kétségbe esni, hogy biztos jól csinálod-e. Én azzal nyugtatom magam, hogy ha szeretem őket és megpróbálok minden tőlem telhetőt megtenni és ahhoz következetesen ragaszkodni, akkor talán, hangsúlyozom talán, jól csináltam.

1. Igyekezz tudatni a gyerekkel, hogy mit vársz tőle!

Tudom, hogy nem könnyű elviselni a testvéredet mikor lerombolja amit felépítettél, de akkor sem ütheted meg. Ő még nagyon kicsi és sokat kell tanulnia. De ha ügyesen tanítjuk, TE, Anyuci és Apuci, akkor megtaníthatjuk neki mit szabad csinálnia és mit nem.

2. Hallgasd meg a gyereket! Ne véleményezd közben, csak légy megértő.

Gyerek:  Mindig elveszi a gyurmámat és a macimat.

Anya: Szóval sok olyan dolgot csinál ami idegesít.

3. Mondjuk el a véleményünket, de ne a gyereket minősítsük.

Engem az bosszant fel nagyon, amikor egyik gyerekem bántja a másikat.

4. Vonjuk be a gyereket a probléma megoldáskeresésébe!

Erre sok jópofa módszer létezik. Pl. írjuk fel egy papírra az ötleteket, mindet válogatás nélkül és abból húzzuk ki sorban a nem tetszőket felváltva a gyerekkel. 

        Példák a felírt megoldási javaslatokra:

            Levi: Megharapom Mátét!

            Anya: Adj oda néhány darabot abból a játékból amivel éppen játszol.

            Levi: Zárjuk be a szobába!

            Anya: Mutass játékokat Máténak, hogy mivel játsszon!

            Levi: Odaadom neki, ha már nem kell!

            Anya: Ha semmi nem működik, kérj segítséget Anyától!

 

Én nem mondom, hogy a verekedések megszűntek, de hosszú távon hiszem, hogy megpróbáltam a gyerekeimnek kapaszkodót adni az önálló probléma megoldásban.

Sok sikert!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bocimaci.blog.hu/api/trackback/id/tr188066302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása